Στο προηγούμενο άρθρο (λινκ εδώ https://focusfm.gr/ayti-einai-i-psifiaki-diktatoria/ ) μιλήσαμε για το “Σκορ Καλού Πολίτη” και το ολοκληρωτικό καθεστώς παρακολούθησης που υπάρχει στη Κίνα. Πώς όμως δομούνται οι βάσεις για τη δημιουργία ενός τέτοιου κράτους-Λεβιάθαν που έχει “καταπιεί” όλη τη κοινωνία και επιτηρεί την κάθε έκφρασή της; Για να το δούμε αυτό θα μεταβούμε στην Αυστραλία του σήμερα προκειμένου να δούμε πως θέτουν τις βάσεις για τη κατασκευή ενός αντίστοιχου συστήματος.

Η Ψηφιακή Ταυτότητα

Όπως είχαμε δει και σε προηγούμενο άρθρο (λινκ εδώ  https://focusfm.gr/ayti-einai-i-eco-diktatoria/), η Αυστραλία καιρό τώρα θέλει να δημιουργήσει ένα καθεστώς ολοκληρωτικής παρακολούθησης των πολιτών της, το οποίο θα βλέπει και θα καταγράφει την κάθε τους ενέργεια. Πλέον, η απαρχή αυτού του καθεστώτος είναι εδώ καθώς οι Αυστραλοί πολίτες θα κληθούν μέσα στο έτος να αποκτήσουν μια νέα, ψηφιακή ταυτότητα η οποία θα είναι στο κινητό τους. 

Για να το κάνουν αυτό θα πρέπει να σκανάρουν και να εισάγουν σε αυτό το πρόγραμμα την ταυτότητά τους, το διαβατήριό τους και την κάρτα υγείας τους προκειμένου το πρόγραμμα να “μάθει” το πρόσωπό του κάθε χρήστη. Στη συνέχεια, ο χρήστης θα βγάζει μια σέλφι η οποία θα συγκρίνεται με αυτές τις φωτογραφίες για επαλήθευση και η οποία θα είναι η φωτογραφία της ψηφιακής του ταυτότητας. Η ταυτότητά αυτή στη συνέχεια θα αποθηκεύεται στο κινητό του κάθε χρήστη (και λογικά και σε κάποιο κυβερνητικό σέρβερ) και θα μπορεί να χρησιμοποιηθεί για όλες τις διαδράσεις που χρειάζονται πιστοποίηση προσωπικών στοιχείων όπως η ενοικίαση αυτοκινήτου, η ενοικίαση σπιτιού, η δημιουργία λογαριασμού σε μια τράπεζα, το κλείσιμο δωματίου σε ξενοδοχείο και η αγορά ουσιών όπως αλκοόλ η οποία επιτρέπεται μόνο σε ενήλικες.

Η πιστοποίηση θα γίνεται απλά με το πέρασμα του κινητού, με τον ίδιο τρόπο δηλαδή που γίνονται και οι αγορές με χρήση e-banking app. Το πρόγραμμα θα ξεκινήσει μέσα στο έτος, θα είναι τοπικό και (προς το παρόν) δε θα είναι υποχρεωτικό.

Στο δια ταύτα

Δε νομίζω πως χρειάζεται πλέον εκτεταμένη ανάλυση σχετικά με το γιατί δεν θέλουμε η κυβέρνηση να παρακολουθεί τη κάθε μας κίνηση και να συγκεντρώνει δεδομένα για τη συμπεριφορά μας. Ο τρόπος με τον οποίο αντιμετωπίστηκαν οι διαφωνούντες στο θέμα του Covid και των “εμβολίων” ήταν απλά μια πρώτη γεύση του πως σκοπεύουν να αποκλείσουν από την κοινωνία και την οικονομία όσους δεν ασπάζονται το διεθνιστικό αφήγημα. 

Τέτοια προγράμματα ψηφιακών ταυτοτήτων οι οποίες περιέχουν όλα μας τα δεδομένα και παρακολουθούν την κάθε μας διάδραση δεν είναι τίποτα παραπάνω από τα προπλάσματα ενός καθεστώτος παρακολούθησης όπως αυτό της Κίνας όπου, όσοι δεν συμμορφώνονται με τις βουλές του Κομμουνιστικού Κόμματος, βρίσκουν τους εαυτούς τους εκτοπισμένους από την υπόλοιπη κοινωνία. 

Όσοι τώρα πιστεύουν πως όλα αυτά δε τους αφορούν γιατί συμβαίνουν μακριά, στη χώρα του Πέρα-Πέρα, καλά θα κάνουν να ρίξουν μια ματιά στη Κρήτη και στη Ψηφιακή Κάρτα Δημότη που ετοιμάζεται για τον Δήμο Ηρακλείου. Όσοι πάλι θεωρούν πως όλα αυτά θα μείνουν στην εθελοντική σφαίρα και δε θα γίνουν ποτέ υποχρεωτικά ή δε θα οδηγήσουν σε συστημικές διακρίσεις κατά των πολιτών, καλά θα κάνουν να θυμηθούν τα όσα μας έλεγαν για τα πιστοποιητικά εμβολιασμού πριν και μετά τον ερχομό των “εμβολίων”. 

Έτι μια φορά βρισκόμαστε προ μιας απειλής την οποία μπορούμε να αντιμετωπίσουμε μέσω ενεργού πολιτικής ανυπακοής και αποχής από τη συμμετοχή σε τέτοια προγράμματα. Εάν από την άλλη επιλέξουμε ως κοινωνία τον καναπέ και τη τηλεόραση όπως κάναμε τις τελευταίες τρεις δεκαετίες και παραδοθούμε αμαχητί σε τέτοια μέτρα, όχι μόνο δε θα έχουμε τη δυνατότητα να τα αποτινάξουμε από πάνω μας στο μέλλον αλλά θα χάσουμε και κάθε δικαίωμα να παραπονεθούμε για αυτά καθώς, μέσω της συλλογικής απάθειας μας, στην ουσία θα έχουμε ψηφίσει υπέρ τους. 

Ελευθερίου Κωνσταντίνος 

Πολιτικός Επιστήμονας, Διαπραγματευτής, Ερευνητής 

 

Προηγούμενο άρθροHellenic Train: Έκπτωση 50% για φοιτητές στα εισιτήρια τρένων του δρομολογίου Θεσσαλονίκη-Αθήνα
Επόμενο άρθροΚ. Βελόπουλος: “Έρχεται τρικομματική κυβέρνηση ΝΔ, ΣΥΡΙΖΑ και ΠΑΣΟΚ με σκοπό την συνεκμετάλλευση του Αιγαίου”