Για την αυριανή μέρα της 25ης Μαρτίου και τη σπουδαιότητά της τόσο σε εθνικό επίπεδο (έναρξης της ελληνικής επανάστασης) όσο και θρησκευτικό (Ευαγγελισμός της Θεοτόκου) μίλησαν στον FOCUS FM 103.6 και τον Στέφανο Δαμιανίδη ο Αρχιμανδρίτης πατέρας Παΐσιος Παπαδόπουλος και ο καθηγητής Πολιτικών Επιστημών, Θεοφάνης Μαλκίδης.

Ο πατέρας Παΐσιος αναφορικά με τον Ευαγγελισμό της Θεοτόκου είπε:

«Να πούμε ότι είναι μια θεομητορική γιορτή, αλλά και δεσποτική. Στην Ορθόδοξη Θεολογία, δε χωρίζουμε ποτέ το λόγο μας για τη Θεοτόκο από το λόγο μας για τον Ιησού Χριστό. Κάθε φορά, λοιπόν, που μιλάμε για το Χριστό,μιλάμε και για την Παναγία», ενώ για την περιφρόνηση και την ελάχιστη σημασία που αποδίδεται από το εκπαιδευτικό σύτημα στην θρησκευτική γιοατή του Ευαγγελισμού της Θεοτόκου τόνισε:

«Στην πραγματικότητα, δε βρισκόμαστε σε ένα χριστιανικό κράτος, άσχετα που λέμε ότι είμαστε Ορθόδοξοι Χριστιανοί.  Στην πραγματικότητα, με βάση τους κυβερνώντες, βρισκόμαστε σε ένα Άθεο κράτος. Ούτε τους ενδιαφέρει η Ελληνορθόδοξη παράδοση και παιδείαπου είχε ο λαός μας, προσπαθούν να μαςαποξενώσουν. Και πάλι, που λένε για τους ήρωες του ’21, αν πραγματικά το λένε, εγώ ευτυχής είμαι. Αλλά φοβάμαι ότι κι αυτά έχουν…αποχρωματιστεί»

Τέλος, για τη σύνδεση μεταξύ πατρίδας-θρησκείας, ο Πατέρας Παΐσιος επεσήμανε:

«Για εμάς, στην Ορθόδοξη παράδοση, ο Ελληνισμός και ο Χριστιανισμός είναι συνδεδεμένα άρρηκτα. Έτσι μεγαλώσαμε, έτσι μάθαμε, αυτή είναι η αλήθεια της Πίστεώς μας. Με αυτήν αγωνίστηκαν οι ήρωες του ’21 και μας την παραδώσανε έτσι την πατρίδα μας και έτσι θέλουμε κι εμείς να την παραδώσουμε στις επόμενες γενιές».

Ακούστε τη συνέντευξη εδώ:

Από την πλευρά του, ο Θεοφάνης Μαλκίδης συμπλήρωσε:

«Συμμετείχαν στην εξέγερση 123 κινήματα “μεγάλα”, γιατί ήταν και άλλα τόσα μικρότερα, που σημαίνει ότι αυτή η αποικοδομητική, εθνομηδενιστική προσέγγιση η οποία δυστυχώς κυριαρχεί στον πολιτικό, ακαδημαϊκό και δημόσιο λόγο στην Ελλάδα σε ότι αφορά την επανάσταση δεν έχει καμία απολύτως βάση. »

«Η καταπίεση υπήρχε από τους φόρους μέχρι το παιδομάζωμα. Από το γεγονός ότι δεν επιτρεπόταν στους ραγιάδες προγόνους μας να μην έχουν ούτε ένα γάϊδαρο για να κάνουν τις δουλειές τους και φυσικά ένας πολύ ιδιαίτερος φόρος σε όσους είχαν μακρυά μαλλιά. Από εκεί βγήκε η φράση: “αυτός χρωστάει τα μαλλιά της κεφαλής του”. Δύο χαρακτηριστικά παραδείγματα αντίστασης και ανυπακοής σε αυτό ήταν ο Καραϊσκάκης και ο Κολοκοτρώνης», υπογράμμισε.

«Από την περιρρέουσα ατμόσφαιρα, αυτό το κλίμα που υπήρχε για τα 8 χρόνια της επανάστασης και φυσικά από την προετοιμασία μέχρι την ολοκλήρωση, αφορά και το σήμερα. Έχουμε από την μια μία Ελλάδα, η οποία εμπνέεται από τους κλέφτες και τους αρματωλούς, εμπνέεται από το γεγονός ότι υπήρχε μια θάλασσα ελεύθερη για το ναυτικό μας, ταυτόχρονα όμως έχουμε τους ανθρώπους οι οποίοι έπαιξαν το “βρώμικο” ρόλο στην ιστορία της Επανάστασης και εννοώ τους προδότες(…)

Το γεγονός ότι έχουμε περισσότερα οδονύμια με τα ονόματα Κωλέττης και Μαυροκορδάτος και όχι Κολοκοτρώνης, Νικηταράς είναι εντυπωσιακό. Άρα καταλαβαίνετε ότι αυτό που εμπνέει τον Ελληνισμό έρχεται σε αντίθεση με αυτό που τελικώς επικράτησε μετά την Επανάσταση».

Ακούστε τη συνέντευξη εδώ:

 

 

Προηγούμενο άρθροΕλληνική Λύση: «Επί διακυβέρνησης Μητσοτάκη, «κανόνας» έχει γίνει η διάλυση της οικονομίας, της κοινωνίας, η διαφθορά, η ασυδοσία, η ατιμωρησία»
Επόμενο άρθρο11χρονη παρασύρθηκε από αυτοκίνητο στη Θεσσαλονίκη