Δεν έχουν τέλος οι καταγγελίες για την υπολειτουργία των δημόσιων συγκοινωνιών μετά την τραγωδία στα Τέμπη. Στο προσκήνιο έρχονται καταγγελίες σωματείων των σιδηροδρομικών που είχαν μιλήσει τόσο για την έλλειψη προσωπικού, όσο και για τη μη λειτουργία ή ύπαρξη των απαραίτητων συστημάτων ασφαλείας που θα μπορούσαν να προλάβουν ή να διορθώσουν το οποιοδήποτε ανθρώπινο λάθος.

Μαζί με αυτές ήρθαν στο προσκήνιο καταγγελίες που αφορούν γενικότερα στην ασφάλεια των Μεταφορών στην χώρα μας όπως του προέδρου Εργαζομένων ΣΤΑΣΥ για τη γραμμή του ΗΣΑΠ, Πάνου Κοντογιάννη για κενό ασφαλείας που εντοπίστηκε πρώτη φορά το 2015 και 8 χρόνια μετά παραμένει άλυτο.

Μάλιστα, σύμφωνα με την εφημερίδα «Τα Νέα», καταγγελία εργαζομένου από το 2018, που αφορούσε τη μη λειτουργία του εξαερισμού στο τμήμα της σήραγγας Μοναστηράκι – Ομόνοια, οδήγησε τον Μάρτιο του 2018 τον εισαγγελέα Πλημμελειοδικών Αθηνών να ορίσει, στο πλαίσιο επείγουσας παραγγελίας, δύο πραγματογνώμονες για να διερευνηθεί κατά πόσο τηρούνται όσα προβλέπει ο νόμος αναφορικά με την ασφάλεια στο τμήμα της γραμμής του ΗΣΑΠ από τον σταθμό Μοναστηράκι ως τον σταθμό Αττική.

Σύμφωνα με την Επιτροπή Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, το περιεχόμενο του συγκεκριμένου πορίσματος – το οποίο τέθηκε, όπως αναφέρει η εφημερίδα, υπόψιν της διοίκησης – παραμένει άγνωστο στους ίδιους, καθώς επίσης και το κατά πόσο αποκαταστάθηκε το πρόβλημα που είχε εντοπιστεί πριν από 5 χρόνια.

«Το 2004, λίγο πριν από τους Ολυμπιακούς Αγώνες, στο πλαίσιο μεγάλης ανακατασκευής στη γραμμή του ΗΣΑΠ, εγκαταστάθηκε στην Ομόνοια καινούργιος εξοπλισμός που αφορούσε κλιματισμό του υπόγειου σταθμού και εξαερισμό. Ο εξαερισμός είναι πολύ σημαντικός σε περίπτωση που συμβεί κάτι, για παράδειγμα πυρκαγιά, ώστε να μην πνιγούν οι άνθρωποι. Αυτή η τεράστια μονάδα έβγαλε βλάβη σε ένα κομμάτι της. Το 2015 το αντιλήφθηκα, τότε ήμουν γραμματέας του Σωματείου και ως μηχανολόγος προσπάθησα να βοηθήσω τους ανθρώπους που θα το επισκεύαζαν. Πέρασε ο καιρός, δεν έγινε τίποτα και τις προάλλες που έριξαν τα χημικά στη συγκέντρωση λάβαμε την αναφορά του σταθμάρχη στην Ομόνοια, ο οποίος έκανε λόγο στις παρατηρήσεις του για αποπνικτική ατμόσφαιρα στον σταθμό γιατί δεν λειτουργεί το σύστημα εξαερισμού. Λόγω των χημικών δηλαδή ανακαλύψαμε ότι από το 2015 έως το 2023 η μονάδα δεν έχει ακόμα φτιαχτεί», αναφέρει ο Πάνος Κοντογιάννης.

«Αν εργαζόμενοι και επιβάτες γλιτώσουν από φωτιά, θα πεθάνουν από ασφυξία»
Προ ημερών, τέθηκε υπόψιν του Δημήτρη Γουρτή, μέλους της Επιτροπής Υγιεινής και Ασφάλειας Εργαζομένων της ΣΤΑΣΥ, καταγγελία εργαζομένου από το 2018 σχετικά με πρόβλημα στο σύστημα εξαερισμού στο τμήμα Μοναστηράκι – Ομόνοια, στο κομμάτι της σήραγγας.

«Ο συνάδελφος κατήγγειλε το 2018 ότι δεν δουλεύει ο εξαερισμός στο τούνελ Μοναστηράκι – Ομόνοια. Έχει ειπωθεί πως υπάρχουν ανεμιστήρες εξαερισμού που δεν είναι καν συνδεδεμένοι στο ρεύμα. Σας το λέω με επιφύλαξη γιατί δεν έχω στα χέρια μου το πόρισμα των εμπειρογνωμόνων. Πρέπει όμως να έχει κατατεθεί στη ΣΤΑΣΥ γιατί την αφορά. Στο κομμάτι αυτό, στις σήραγγες υπάρχουν 3-4 μεγάλοι ανεμιστήρες με μεγάλη ισχύ για την απαγωγή καπνού από το τούνελ σε περίπτωση που συμβεί κάτι. Από συζητήσεις με συναδέλφους, ακούω πως το σύστημα αυτό από Μοναστηράκι έως Ομόνοια δεν δουλεύει. Ο κίνδυνος είναι πως αν ξεσπάσει φωτιά μέσα στο τούνελ, ο καπνός δεν θα μπορεί να διοχετευθεί προς τα έξω και ακόμα και αν εργαζόμενοι και επιβάτες γλιτώσουν από τη φωτιά, θα πεθάνουν από ασφυξία. Και καθώς δεν υπάρχουν και φωτιζόμενες ενδείξεις για την έξοδο κινδύνου, δεν θα ξέρουν από πού να φύγουν», αναφέρει ο Δημήτρης Γουρτής.

 

Προηγούμενο άρθροΣυνάντηση Δένδια- Τσαβούσογλου σήμερα στις Βρυξέλλες
Επόμενο άρθροΕλληνική Λύση: Όνειδος για την δικαιοσύνη και κίνδυνος για την πατρίδα η απόφαση του μονομελούς πρωτοδικείου Φλώρινας για το σωματείο “ψευδομακεδονικής” γλώσσας