
Νέες εξελίξεις γύρω από την τραγωδία των Τεμπών κααι τη μελέτη των αιτιών, οι οποίες εγείρουν ερωτήματα για τις προθέσεις της Κυβέρνησης μίλησε στον FOCUS FM 103.6 και τη Δέσποινα Μποτίτση ο πρόεδρος των μηχανοδηγών του ΟΣΕ, Κώστας Γενιδούνιας.
«Μου προξένεψε και εμένα εντύπωση, όταν βγήκε χθες το πόρισμα. Είχε επικοινωνήσει η Γραμματεία της Επιτροπής (σ.σ. Εμπειρογνωμόνων) μαζί μας, με το σωματείο μας και μας ζήτησε να στείλουμε τα εξώδικα. Εμείς στείλαμε ότι είχαμε καταθέσει γύρω από τη σιδηροδρομική υποδομή και περιμέναμε να μας καλέσουν, να πούμε την άποψή μας. Αυτό δεν έγινε ποτέ. Τους είπαμε ότι είμαστε στη διάθεσή σας για οποιαδήποτε πληροφορία, αλλά δεν μπορώ να το καταλάβω γιατί δε μας κάλεσαν» ανέφερε αρχικά ο κ. Γενιδούνιας για τον αποκλεισμό, στην ουσία του σωματείου μηχανοδηγών από την βαθύτερη διερεύνηση των αιτιών της τραγωδίας.
Παρακάτω συμπλήρωσε:
«Χωρίς να θέλω να αφήσω κάποια υπονοούμενα, εμείς είχαμε διαβλέψει ότι θα υπάρχει πρόβλημα, μετά και τα μονταρισμένα ηχητικά και είχαμε πει ότι μόλις βγουν τα πορίσματα, θα συζητήσουμε με τις οικογένειες των θυμάτων για να συγκροτήσουμε μια Επιτροπή, η οποία θα συνεχίσει τις έρευνες παράλληλα με τη Δικαιοσύνη. Εμείς ως Σωματείο έχουμε κάνει παράσταση κατηγορίας, και θα επιδιώξουμε να επικοινωνήσουμε με τους συγγενείς, που ψάχνουν ακόμα τα βαθύτερα αίτια της τραγωδίας των Τεμπών».
Αναφορικά με τη θέσπιση του ακαταδίωκτου για τα μέλη της Επιτροπής Εμπειρογνωμόνων, που ορίστηκε να μελετήσει τους λόγους ποου οδήγησαν στο εν λόγω σιδηροδρομικό δυστύχημα, ο κ. Γενιδούνιας είπε:
«Εμάς μας προκάλεσε κι αυτό εντύπωση. Μια Επιτροπή που βγάζει ένα πόρισμα, για ποιο λόγο να έχει ακαταδίωκτο; (…) Εμείς προτείναμε ότι θα μπορούσε να χρησιμοποιηθεί τεχνογνωσία από το εξωτερικό, δηλαδή ένας στους τρεις εμπειρογνώμονες, που έχει εμπειρία από τέτοια δυστυχήματα, ώστε να συμβάλλει κι αυτός στην έρευνα των αιτιών(…) Δε γνωρίζω ποιος τάχθηκε υπέρ της ψήφισης του ακαταδίωκτου, ρωτήστε την Κυβέρνηση, αυτοί τον ψήφισαν, όχι εγώ»
Όσον αφορά την τωρινή, θλιβερή όπως προκύπτει και από τα λεγόμενα του κ. Γενιδούνια, κατάσταση του σιδηροδρομικού δικτύου της χώρας, δύο περίπου μήνες μετά την τραγωδία των Τεμπών, ισχύουν τα εξής:
«Να πούμε καταρχήν ότι στη Βόρεια Ελλάδα δε κυκλοφορούν τρένα. Βρισκόμαστε 49 μέρες μετά την τραγωδία και ούτε τρένα προς Φλώρινα έχουμε, ούτε προς Δράμα, ούτε τον Προαστιακό Θεσσαλονίκης-Λάρισας να λειτουργεί, ούτε τη Θεσσαλία να έχει σιδηροδρομικές συνδέσεις. Στην ουσία, το σιδηροδρομικό δίκτυο λειτουργεί στο 1/3 της δραστηριότητας που υπήρχε πριν την 28η Φεβρουαρίου».
Ακούστε ολόκληρη τη συνέντευξη εδώ: