Νίκος Κιουτσούκης: «Αν σταματήσει να λειτουργεί ο σιδηρόδρομος μέχρι το Σεπτέμβριο θα έχει λεηλατηθεί»

Για την… επόμενη μέρα στη λειτουργία των σιδηροδρόμων μίλησε στον Στέφανο Δαμιανίδη και τον FOCUS FM 103.6 ο γενικός γραμματέας της ΓΣΕΕ Νίκος Κιουτσούκης. Αφορμή φυσικά το τραγικό δυστύχημα των Τεμπών που κόστισε τη ζωή σε 57 συμπολίτες μας.

Αρχικά, ο κ. Κιουτσούκης, με την εμπειρία που διαθέτει, πήρε θέση για το αν πρέπει να κλείσει ή να παραμείνει σε λειτουργία ο σιδηρόδρομος:

«Για εμάς, λοιπόν, τους σιδηροδρομικούς, επειδή γνωρίζουμε πάρα πολύ καλά το σιδηρόδρομο και ξέρουμε πώς πρέπει να λειτουργήσει, ο σιδηρόδρομος δεν πρέπει να κλείσει. Εάν κλείσει μέχρι να λειτουργήσει το σύστημα ασφάλειας, όπως λένε, δηλαδή μέχρι το Σεπτέμβριο, δε θα έχει μείνει ούτε μισό μέτρο γραμμής πάνω στο δίκτυο».

Και συνέχισε, εξηγώντας πως:

«Οι άνθρωποι που κλέβουν, πήγαιναν και κλέβανε επί λειτουργίας του σιδηρόδρομου τα πάντα. Μιλάμε για 2009, 2010. Φανταστείτε να μη λειτουργεί τίποτα τι έχει να γίνει. Και ακούστε και ένα παράδειγμα. Το 2010 έκλεισε το δίκτυο της Πελοποννήσου. Αν πάει κάποιος και δει τι υπάρχει πια σε εκείνο το δίκτυο, θα καταλάβει τι λέμε εμείς οι εργαζόμενοι. Δεν υπάρχει απολύτως τίποτα. Τα έχουν ξηλώσει όλα. Ο ελληνικός λαός θα πρέπει να πληρώσει τα… μαλλιοκέφαλά του για να επαναλειτουργήσει ο σιδηρόδρομος»

«Σήμερα το δίκτυο της Πελοποννήσου εκτείνεται μόνο μέχρι την Πάτρα, όπου έχει γίνει ας πούμε σύγχρονη γραμμή όχι όμως μετρική όπως παλαιότερα και κάποια τρενάκια προς Ολυμπία, Κατάκολο και με τον οδοντωτό προς τα Καλάβρυτα. Όλα τα υπόλοιπα έχουν γίνει παλιοσίδερα, με τους γνωστούς… αγνώστους να τα πηγαίνουν στους κλεπταποδόχους. Δεν είναι πολλοί, αλλά δεν έχει ελεγχθεί κανένας. Ποτέ και κανένας», συμπλήρωσε ο κ. Κιουτσούκης για τις φθορές και τις κλοπές σε βάρος του δικτύου που παραμένουν ατιμώρητες.

Κατόπιν, ο γ.γ της ΓΣΣΕ αναφέρθηκε για το βήμα που λαμβάνουν από τα ΜΜΕ δημοσιογράφοι και μη επί των ζητημάτων που υπάρχουν στο σιδηροδρομικό δίκτυο, διαδίδοντας συχνά λανθασμένες και ψευδείς πληροφορίες:

«Αυτές τις μέρες βγαίνουν πολλοί, πάρα πολλοί και δημοσιογράφοι, αλλά και συνάδελφοί μου, οι οποίοι και παραπληροφορούν αλλά και επειδή δεν είναι γνώστες, λέει ο καθένας το κοντό του και το μακρύ του. Θεωρώ ότι πρέπει να συμβουλεύονται (σ.σ. τα κανάλια) την Ομοσπονδία των Σιδηροδρομικών, τους έμπειρους σιδηροδρομικούς, τα δελτία Τύπου που βγάζει η Ομοσπονδία και να έχουν υπομονή, γιατί δε πρόκειται να αφήσει η Ομοσπονδία αυτό το θέμα να περάσει στα ψιλά(…) Αυτό που πρέπει να γίνει… χτες κατά τη γνώμη μου είναι οι προσλήψεις προσωπικού. Δεν ενδιαφέρει κανέναν σιδηροδρομικό και Έλληνα πολίτη το πώς θα γίνουν οι προσλήψεις. Δε μπορεί ο Έλληνας πολίτης και η ασφάλειά του να είναι έρμαια των ανεξάρτητων Αρχών και του πολιτικού συστήματος»

«Αυτά τα δύο πράγματα, προσλήψεις και ανοιχτό σιδηροδρομικό δίκτυο είναι τα δύο βασικά πράγματα για εμάς τους σιδηροδρομικούς(…) Όταν μιλάμε για υποδομές, δε μιλάμε μόνο για τη γραμμή, μιλάμε και για τα κτήρια και για τους σταθμούς, ώστε ο χρήστης του δικτύου να αντιμετωπίζεται ως άνθρωπος και ο εργαζόμενος να εργάζεται με ασφάλεια», συμπλήρωσε.

Τέλος, ο κ. Κιουτσούκης κλήθηκε να σχολιάσει τις συνομιλίες μεταξύ σταθμάρχη-μηχανοδηγού που βλέπουν το “φως” της δημοσιότητας:

«Πρώτα απ’ όλα, με στεναχωρεί το γεγονός ότι αυτοί οι διάλογοι βρίσκονται στο Διαδίκτυο και σε όλα τα Μέσα Ενημέρωσης αντί να βρίσκονται στα χέρια της Δικαιοσύνης(…) Το θέμα είναι ότι πρέπει να ακούσουμε το σύνολο των διαλόγων και όχι ένα απόσπασμα, ώστε να έχουμε καθαρή εικόνα(…) Ο επαγγελματισμός των σιδηροδρομικών είναι τόσο υψηλός, που για αυτό όλα αυτά τα χρόνια δε φτάσαμε σε ένα άλλο τραγικό δυστύχημα. Στο εν λόγω δυστύχημα, φταίνε κυρίως όλοι αυτοί οι εργολάβοι καθυστερούν να κάνουν τα έργα και φταίει το δαιδαλώδες νομικό σύστημα για να προχωρήσουν οι διαδικασίες».

Ακουστε τη συνέντευξη εδώ:

 

 

 

Προηγούμενο άρθροΕΛ.ΑΣ: Ταυτοποιήθηκαν συνολικά 56 νεκροί στο σιδηροδρομικό δυστύχημα στα Τέμπη
Επόμενο άρθροΔυναμικές συγκεντρώσεις με παλμό και το απόγευμα σε Θεσσαλονίκη και άλλες περιοχές της Βόρειας Ελλάδας