Για τα θέματα ασφάλειας των πτήσεων αεροσκαφών στη χώρα μας μίλησε ο Πρόεδρος της Ένσης Ηλεκτρονικών Μηχανικών Ασφάλειας Εναέριας Κυκλοφορίας, Κώστας Κανδεράκης στον Στέφανο Δαμιανίδη και τον FOCUS FM 103.6.

«Εμείς με την ασφάλεια είμαστε “παντρεμένοι”. Παλεύουμε καθημερινά για να διατηρήσουμε υψηλά τα επίπεδα(…) Το γεγονός ότι πέρσι, σε σχέση με το 2019, που ήταν έτος αναφοράς, πάνω από τον εναέριο χώρο πέρασαν 900.000 πτήσεις με ασφάλεια, λέει πολλά» ανέφερε αρχικά για την σπουδαιότητα και τη δυσκολία του επαγγέλματος ο κ. Κανδεράκης.

«Βέβαια, επειδή είναι ευαίσθητο το θέμα, δε θέλουμε εμείς να θέσουμε θέμα ασφάλειας. Περισσότερο αναδεικνύουμε τα προβλήματα και χτυπάμε ένα καμπανάκι, γιατί ενδεχομένως να μη μπορέσουμε ως χώρα το ερχόμενο καλοκαίρι να ανταποκριθούμε στις ανάγκες του τουρισμού, της οικονομίας κλπ. Και ειδικά εμείς, ως μηχανικοί, δε θα βάλουμε στο ζύγι την ασφάλεια σε σχέση με οτιδήποτε άλλο», πρόσθεσε.

«Ζούμε σε ένα θέατρο παραλόγου. Εμείς, εδώ και χρόνια, έχουμε προειδοποιήσει ότι πρέπει οι διαδικασίες να γίνουν πιο ευέλικτες. Και δεν υποκύπτουμε στο δίλημμα δημόσιο ή ιδιωτικοποίηση. Υπάρχουν δημόσια συμφέροντα, ζούμε σε δύσκολο γεωπολιτικό μονοπάτι, συνεργαζόμαστε καθημερινά με το στρατό και σε καμία περίπτωση δε μπορούμε να μπούμε σε αυτή τη λογική. Εφόσον η πολιτική αεροπορία καταθέτει πενταετές πρόγραμμα στην Ευρώπη και να εξασφαλίζει προϋπολογισμό, δε μπορεί όταν ερχόμαστε μετά εδώ και να μετράμε τα φραγκοδίφραγκα και να λέμε “κόψε από εδώ, κόψε από εκεί”

Ο κ. Κανδεράκης συνέχισε: «Δε μπορεί να “χαλάμε” το ένα εκατομμύριο από τα δύο, για παράδειγμα, για να κάνουμε οικονομία. Θα έρθει μετά η Ευρώπη και οι αεροπορικές και θα σου πούνε ότι εγώ σου τα έδωσα για επενδύσεις, για την εύρυθμη λειτουργία της αερασφάλειας και όχι για να μπουν στο παγκάρι», όσον αφορά τη λανθασμένη διαχείριση των -προοριζόμενων για την ασφάλεια των πτήσεων- οικονομικών πόρων.

Τέλος, για την αντιμετώπιση των δυσκολιών που εμφανίζονται στις πτήσεις από και προς Θεσσαλονίκη κατά τους χειμερινούς μήνες εξαιτίας της ομίχλης, ο κ. Κανδεράκης είπε:

«Αυτό έχει σχέση με το σύστημα ILS, το οποίο για να λειτουργήσει σωστά πρέπει, σε περίπτωση που χαλάσει, να μπορεί πιλότος να τραβήξει το χειριστήριο, να σηκώσει το αεροπλάνο και να φύγει. Δυστυχώς, στη Θεσσαλονίκη, είναι έτσι το ανάγλυφο, υπάρχει μόνο μια ελεύθερη πλευρά για απογείωση λόγω του Χορτιάτη. Υπάρχει αυτό το τεχνικό πρόβλημα από την μία πλευρά, λοιπόν», ενώ το σχόλιο για τις δηλώσεις του κ. Μηταράκη περί “λειτουργίας αερομεταφορών στην εντέλεια” ήταν:

«Όχι, δεν είναι έτσι(…) Ο στενός πυρήνας της Υπηρεσίας Πολιτικής Αεροπορίας διαχωρίστηκε σε ΑΠΑ και ΥΠΑ. Η πρώτη είναι ιδιωτική, η δεύτερη είναι δημόσιο(…) Είχαμε πει ότι είναι δύσκολο εγχείρημα να αλλάξουμε μορφή. Δυστυχώς επιβεβαιωνόμαστε. Εδώ και δυόμιση χρόνια δεν έχουμε ξεκάθαρη μορφή, το οποίο επιβαρύνει τα θέματα ασφάλειας, γιατί και το οργανόγραμμα και ο οργανισμός επιβαρύνεται. Εμείς είμαστε ενάντια σε κάθε μορφή ιδιωτικοποίησης»

 

Προηγούμενο άρθροΑπίστευτη υπόθεση στη Ρόδο: 24χρονη κατήγγειλε τον πατέρα της για βιασμό γιατί εκείνος διαφωνούσε με τη σχέση της
Επόμενο άρθροΤηλεφωνική επικοινωνία Παναγιωτόπουλου-Ακάρ -“Συμφώνησαν να αναπτύξουν σχέσεις καλής γειτονίας”