ΙΕΛΚΑ: Κόβει τις αγορές βασικών καταναλωτικών ειδών ένας στους δυο Ελληνες

Η ακρίβεια έχει αλλάξει τις καταναλωτικές συνήθειες τους τελευταίους μήνες στην Ελλάδα, καθώς οι καταναλωτές ψωνίζουν πια με ένα και μόνο κριτήριο. Την τιμή.

Αυτό προκύπτει από νέα έρευνα του ΙΕΛΚΑ (Ινστιτούτο Έρευνας Λιανεμπορίου Καταναλωτικών Αγαθών), που πραγματοποιήθηκε με δείγμα 1.000 καταναλωτές, από τις 9 έως 11 Νοεμβρίου 2022.

Οι Έλληνες κόβουν από όπου μπορούν και ψωνίζουν τα απαραίτητα, με την τιμή να αποτελεί πια σημαντικότερο κριτήριο από την ποιότητα.

Ξεκάθαρη είναι, σύμφωνα με την έρευνα, μία τάση των καταναλωτών για εξοικονόμηση χρημάτων όσον αφορά τις αγορές βασικών αγαθών και υπηρεσιών και δευτερευόντως διαχείρισης χρημάτων.

Συγκεκριμένα, το 80% του κοινού δηλώνει ότι έχει ακυρώσει δαπάνες διασκέδασης όπως είναι η εστίαση, οι διακοπές, τα ταξίδια κ.ά.

Ποσοστό 66% δηλώνει ότι έχει μειώσει την κατανάλωση ρεύματος, ενώ 62% του κοινού δηλώνει ότι έχει αναβάλει εργασίες συντήρησης και επισκευής, π.χ. στο σπίτι ή στο αυτοκίνητο.

Το 55% δηλώνει ότι έχει μειώσει συνολικά τις αγορές σε είδη τροφίμων και είδη παντοπωλείου.

Το 25% δηλώνει ότι έχει χρησιμοποιήσει χρήματα από τις αποταμιεύσεις του προκειμένου να καλύψει τις αγορές του. Το 20% έχει αναβάλει την πληρωμή λογαριασμών ή έχει προχωρήσει σε στάση πληρωμής των υποχρεώσεών του.

Ποσοστό 15% δηλώνει ότι έχει αυξήσει τον χρόνο εργασίας ή έχει βρει δεύτερη εργασία προκειμένου να αυξήσει το εισόδημά του, ενώ το 10% έχει αυξήσει τη χρήση πιστωτικών καρτών για να καλύψει τις αγορές του. Μόλις 9% του κοινού δηλώνουν ότι δεν έχουν λάβει απολύτως κανένα μέτρο για την αντιμετώπιση των πληθωριστικών πιέσεων.

Προηγούμενο άρθροΑδιανόητο: Στη Φλώρινα αναγνωρίστηκε σωματείο που προωθεί τη «μακεδονική» γλώσσα στην Ελλάδα
Επόμενο άρθροΘεσσαλονίκη: Τηλεφώνημα για βόμβα στο 4ο Γυμνάσιο Ηλιούπολης