Σε χάλια κατάσταση βρίσκεται η μήκους 1.372 μέτρων γέφυρα Σερβίων, που διασχίζει την τεχνητή λίμνη Πολυφύτου ενώνοντας τη δυτική Μακεδονία με τη Θεσσαλία και είχε δοθεί στην κυκλοφορία το 1974.

Σύμφωνα με τον περιφερειάρχη δυτικής Μακεδονίας, Γιώργο Κασαπίδη, ο τελευταίος έλεγχος της γέφυρας, είχε γίνει το 1995 με τον τελευταίο έλεγχο, το φθινόπωρο του 2022, να αποκαλύπτει μεγάλη ρωγμή στον έκτο σπόνδυλο και οξείδωση του οπλισμού μέσα στο τσιμέντο.

Ο  καθηγητής Στέργιος Μητούλης που μίλησε στην ΕΡΤ για το θέμα τόνισε ότι το πρόβλημα ήταν αρκετά φανερό στην γέφυρα των Σερβίων από το 2020: «Όταν έκανα την επιθεώρηση της γέφυρας το 2020, παρότι ήταν οπτική, ήταν φανερό ότι είχε πολύ μεγάλες μετακινήσεις προς τα κάτω. Επιπλέον οι θέσεις σύνδεσης των τμημάτων της προβολοδόμησης με τα ανεξάρτητα κομμάτια, οι οποίες ενισχύονται με εξωτερική προέκταση, είχαν δείξει και το 2020 ότι είχαν φθορές».

Ο Στέργιος Μητούλης, επιβεβαίωσε ουσιαστικά, το ότι η εν λόγω γέφυρα βρίσκεται στα κατώτατα όρια αντοχής της, δηλαδή είναι οριακή η κατάσταση λειτουργίας της.

«Υπάρχει ένα μικρό ρίσκο να κρατάμε τη γέφυρα ανοιχτή, αλλά δεν μπορούμε να κλείσουμε εντελώς, γιατί αυτό θα έχει πολύ μεγάλες έμμεσες συνέπειες στην τοπική κοινωνία. Η γέφυρα έχει σίγουρα πολύ μεγάλο πρόβλημα. Αυτό είναι σίγουρο.

Σημειώνεται, δε, ότι τη συγκεκριμένη γέφυρα σχεδίασε ο ιταλός μηχανικός, Ρικάρντο Μοράντι, ο οποίος είχε μελετήσει και σχεδιάσει τη γέφυρα της Γένοβας στην οποία δεν είχαν γίνει εργασίες συντήρησης για 25 χρόνια με αποτέλεσμα την κατάρρευση ενός τμήματος της μήκους 1,2 χλμ., στις 14 Αυγούστου του 2018, που προκάλεσε τον θάνατο 43 ανθρώπων.

Προηγούμενο άρθροΤραγικό:Αυτοκτόνησε με καραμπίνα 49χρονος γιατρός
Επόμενο άρθροΘεσσαλονίκη: Οδός Άλκη Καμπανού η Γαζή – Σε κλίμα συγκίνησης η τελετή