
«Αλμυρά» γίνονται τα σουβλάκια και τα πιτόγυρα, οι τιμές των οποίων έχουν εκτοξευτεί στα ύψη με τους καταστηματάρχες να βρίσκονται σε απόγνωση.
Τον δικό τους οικονομικό… πόλεμο ζουν καθημερινά οι πολίτες που με μια απλή βόλτα στην αγορά διαπιστώνουν ότι τα βασικά αγαθά, τα είδη πρώτης ανάγκης, αλλά και οι μικρές καθημερινές τους απολαύσεις, όπως το αγαπημένο σουβλάκι να απομακρύνεται όλο και περισσότερο.
Μέρα με τη μέρα η ακρίβεια που μαστίζει τη χώρα κερδίζει όλο και περισσότερες… μάχες και το απλό σουβλάκι να καταγράφει ιστορικό υψηλό με τις τιμές σε Αθήνα και Θεσσαλονίκη να ξεπερνούν πλέον τα δύο ευρώ.
Την ίδια ώρα τα νοικοκυριά προσπαθούν να μειώσουν τα έξοδά τους για να ανταπεξέλθουν στο διαρκές ράλι ανατιμήσεων σε τρόφιμα και προϊόντα, όμως, πλέον ακόμα και οι όποιες στερήσεις τους μέσα στο μήνα δείχνουν ανεπαρκείς. Μάλιστα, όπως λένε οι άνθρωποι της αγοράς οι πιο «σκληρές»ανατιμήσεις θα φανούν κυρίως μετά το Πάσχα, καθώς αναμένεται να δούμε 17% αύξηση στην τιμή των ζυμαρικών και των δημητριακών και 20% στο ηλιέλαιο! Το δυσεύρετο και αρκετά ακριβό ηλιέλαιο έχει φέρει ακόμη και πλαφόν στα σούπερ μάρκετ. Αυτός είναι και ο λόγος που η τιμή στο σουβλάκι στην επαρχία πωλείται προς 4 ευρώ (και πάνω) και η τιμή του στην Αθήνα ξεπερνά – σε αρκετά μαγαζιά – τα 3 ευρώ, ενώ οι τηγανητές πατάτες αναμένεται να «εξαφανιστούν» από τα μενού.
Η εκτόξευση της τιμής στο σουβλάκι
Χαρακτηριστικό είναι το ρεπορτάζ του Star στη Θεσσαλονίκη, όπου η τιμή του «πιτόγυρου» δηλαδή το σουβλάκι στην ενισχυμένη του μορφή, ανέβηκε πλέον στα 4,30 ευρώ από 3,90 ευρώ που κόστιζε πριν από λίγες ημέρες. Οι επιχειρηματίες αναφέρουν πως από τα 12 ευρώ που προμηθεύονταν το 10κιλο του ηλιελαίου πλέον έχει φτάσει στα 35 ευρώ, ενώ η τιμή του χοιρινού έχει αυξηθεί περίπου 30%.
Σύμφωνα με τον πρόεδρο της Ένωσης Εστιατόρων Σερρών, Χαράλαμπο Τσιλιακούδη, τα προϊόντα πρώτης γραμμής καθημερινά έχουν υποσημείωση που αναγράφει: «Προσοχή αλλαγές στις τιμές των προϊόντων». Στις Σέρρες και σε άλλες περιοχές, οι ιδιοκτήτες έκριναν ότι μετά τις αυξήσεις στο ηλιέλαιο και στην ενέργεια είναι ασύμφορο να συνεχίσουν. Όπως λένε το κόστος έχει ανέβει κατακόρυφα και οι ίδιοι δεν έχουν περιθώρια να το μετακυλήσουν στους πελάτες. Οι τελευταίοι είναι το ίδιο πιεσμένοι και μάλιστα παρατηρείται πτώση στην κατανάλωση και στην κίνηση των καταστημάτων.