
Συνεχίζονται οι διεθνείς αναφορές για το μοιραίο δυστύχημα στα Τέμπη, με τη Le Monde diplomatique να αναδεικνύει αυτή τη φορά τις ευθύνες της κυβέρνησης Μητσοτάκη, αλλά και την έλλειψη κράτους δικαίου στην Ελλάδα.
Στο άρθρο με τίτλο «Η μοιραία Οδύσσεια του σιδηροδρόμου στην Ελλάδα»,καταγράφονται μαρτυρίες εργαζομένων και ειδικών, αλλά και οι δικαιολογίες που χρησιμοποίησε η κυβέρνηση Μητσοτάκη ώστε να αποτινάξει τις ευθύνες για την τραγική κατάσταση που επικρατεί στο δίκτυο.
Παράλληλα, αναφέρεται η οργή των πολιτών που εκφράστηκε μέσω μαζικών διαδηλώσεων. Όπως χαρακτηριστικά επισημαίνει η Le Monde diplomatique, οι εξηγήσεις της κυβέρνησης δεν έπεισαν τους Έλληνες, οι οποίοι φώναζαν συνθήματα περί «προμελετημένου εγκλήματος» και «δολοφόνων».
Η γαλλική εφημερίδα επισήμανε ότι η Ελλάδα είχε το χειρότερο ρεκόρ ασφαλείας στην ΕΕ, με έναν θάνατο ανά εκατομμύριο επιβάτες, αναφέροντας:
«Το 1/3 του σιδηροδρομικού δικτύου έχει θυσιαστεί στις πολιτικές λιτότητας. Η Πελοπόννησος, για παράδειγμα, έχει τώρα μόνο 68 χιλιόμετρα σιδηροδρομικής διαδρομής σε χρήση, σε σύγκριση με τα 706 χιλιόμετρα το 2000 και τα 435 χιλιόμετρα το 2009.
Το δρομολόγιο Θεσσαλονίκη-Αθήνα είναι από τα λίγα που παραμένουν ενεργά. Πολλοί εργαζόμενοι, οικογένειες και φοιτητές χρησιμοποιούν αυτή τη γραμμή, η οποία συνδέει τις δύο μεγαλύτερες πόλεις της Ελλάδας σε τέσσερις ώρες.
Όμως ο συνολικός αριθμός των καθημερινών δρομολογίων μεταξύ τους μειώθηκε από 32 το 2009 σε 14».
Και φυσικά η Le Monde diplomatique δεν παρέλειψε να παρουσιάσει τους προβληματισμούς για την πορεία των ερευνών, που αφορούν στα αίτια του δυστυχήματος αλλά και την απόδοση δικαιοσύνης.