Αλλαγές στην εισαγωγή των μαθητών στην τριτοβάθμια εκπαίδευση

Στην έκτακτη Σύνοδο των Πρυτανέων τέθηκαν οι προτάσεις του υπουργείου Παιδείας για αλλαγές στο σύστημα εισαγωγής τριτοβάθμιας εκπαίδευσης, από την υπουργό Παιδείας, Νίκη Κεραμέως.

Για τις Πανελλαδικές θεσμοθετείται ελάχιστη βάση εισαγωγής από κάθε Πανεπιστημιακό Τμήμα ως ποσοστό του μέσου όρου των μέσων επιδόσεων όλων των υποψηφίων στο σύνολο των μαθημάτων (Μ1, Μ2, Μ3, Μ4) του επιστημονικού πεδίου στο οποίο αντιστοιχεί το Τμήμα, όπως π.χ. η Νομική Σχολή θα βάλει ως βάση εισαγωγής ποσοστό επί του μέσου όρου των επιδόσεων των υποψηφίων στο πεδίο των Ανθρωπιστικών Σπουδών.

Όπως ξεκαθαρίζεται δεν επηρεάζονται οι υποψήφιοι καθώς δεν ανακοινώνεται συγκεκριμένο μάθημα, το οποίο πιθανό αν το γνώριζαν νωρίτερα να μελετούσαν περισσότερο, αλλά βασίζεται στο μέσο όρο των επιδόσεων, όπως προκύπτει στο τέλος των εξετάσεων.

Το υπουργείο Παιδείας δεν προκρίνει μία οριζόντια βάση του 10 επί παραδείγματι, καθώς στο παρελθόν προκλήθηκαν στρεβλώσεις είτε από επιεικείς βαθμολογίες προκειμένου οι υποψήφιοι να «πιάσουν» το 10, έμπαιναν ευκολότερα θέματα, «στριμώχνονταν « πολλοί στο 10, 11,12 είτε γιατί με τον τρόπο αυτό επιτυγχάνεται μεγαλύτερη αυτονομία των Πανεπιστημίων να θέσουν τη βάση που θέλουν. Άλλη βάση θα προκρίνει μία Ιατρική σχολή και άλλη κάποιο «πανεπιστημιοποιημένο» ΤΕΙ.

Η διπλή κατάθεση μηχανογραφικού περιλαμβάνει δύο φάσεις.

Την πρώτη που όλοι οι υποψήφιοι θα καλούνται να συμπληρώσουν με πιο περιορισμένο αριθμό τμημάτων π.χ. 15 από το ίδιο επιστημονικό πεδίο που θα αποτελεί και τις σχολές πρώτης προτεραιότητας του υποψηφίου.

Η δεύτερη φάση αφορά στην περίοδο μετά την ανακοίνωσή των αποτελεσμάτων και θα καλούνται όσοι υποψήφιοι δεν πέρασαν στις πρώτες 15 προτιμήσεις τους να διεκδικήσουν μία από τις θέσεις που έμειναν κενές.