Αλ. Τσίπρας: Η κυβέρνηση έχει άγνοια για το τι σημαίνουν ελληνικό πανεπιστήμιο και πανελλαδικές

Μείζον ζήτημα για το μέλλον της ελληνικής κοινωνίας χαρακτήρισε ο Αλέξης Τσίπρας το μέλλον των παιδιών.
Στην ομιλία του κατά τη συζήτηση για το νομοσχέδιο του υπουργείου Παιδείας και Θρησκευμάτων για την «Αναβάθμιση του σχολείου, ενδυνάμωση των εκπαιδευτικών και άλλες διατάξεις», ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ κατηγόρησε την κυβέρνηση ότι είναι η μοναδική κυβέρνηση από τη Μεταπολίτευση και μετά που θέλησε να αλλάξει το σύστημα εισαγωγής στην τριτοβάθμια εκπαίδευση και να εφαρμόσει την αλλαγή την ίδια χρονιά.

«Ποτέ άλλοτε δεν έγινε αυτό», είπε χαρακτηριστικά προσθέτοντας ότι η κυβέρνηση όχι μόνο επέλεξε να μην δώσει ένα διάστημα προσαρμογής αλλά το έκανε την πιο δύσκολη χρονιά στην ιστορία των πανελλαδικών εξετάσεων, λόγω πανδημίας.

Ο κ. Τσίπρας έκανε λόγο για «κόφτες» και «κρυφούς κόφτες» που στερούν την προοπτική σπουδών στο δημόσιο πανεπιστήμιο, τονίζοντας ότι είναι πάνω από 20.000 υποψήφιοι. «Πρόκειται για τη μεγαλύτερη μείωση εισακτέων από την ίδρυση του ελληνικού πανεπιστημίου, από το 1837», είπε χαρακτηριστικά.

Ο πρόεδρος της αξιωματικής αντιπολίτευσης υπογράμμισε ότι η υπουργός Παιδείας έφερε τροπολογίες που εξισώνουν στην πράξη τα πτυχία από τα κολέγια με τα πτυχία από τα πανεπιστήμια.

«Η σκοπιμότητάς σας δεν είναι η μεταρρύθμιση», υποστήριξε ο κ. Τσίπρας εηκαλώντας την κυβέρνηση ότι εξυπηρετεί τα ιδιωτικά συμφέροντα, αναφέροντας πως αν ήταν η μεταρρύθμιση ή ο «πόνος» της κυβέρνησης μην τυχόν και υπάρχουν πτυχιούχοι που δεν έχουν τη δυνατότητα να γράψουν καλό βαθμό στις πανελλαδικές, θα όριζε βάση εισαγωγής ή κριτήρια και στα ιδιωτικά κολέγια.

Καταλογίζοντας έπειτα «ιδεολογική εμμονή» στον πρωθυπουργό και την υπουργό Παιδείας, ο πρόεδρος του ΣΥΡΙΖΑ τους κατηγόρησε για άγνοια για το τι σημαίνει το ελληνικό πανεπιστήμιο και τι σημαίνουν οι πανελλαδικές. «Γιατί ουδέποτε φοιτήσατε σε αυτό», είπε. «Δεν έχει τη γνώση της διαδικασίας αυτής», πρόσθεσε.

Επίσης, καταλόγισε στον πρωθυπουργό και στην υπουργό δόλο και δολοπλοκία γιατί όπως ανέφερε «ενώ είπατε ότι κόβονται μαθητές με 3 και με 4 λόγω της ελάχιστης βάσης εισαγωγής, τελικά κόβονται και άριστοι μαθητές» και ρώτησε: «θα διορθώσετε αυτή την αδικία;».

Συνεχίζοντας αναφορικά με την ελάχιστη βάση εισαγωγής, ο κ, Τσίπρας έκανε λόγο για «αθλιότητα». Στερεί χωρίς λόγο το όνειρο χιλιάδων μαθητών για εισαγωγή στο πανεπιστήμιο, είπε και δεσμεύτηκε πως θα την καταργήσει όταν «έρθει η πολιτική αλλαγή».

Εξηγώντας, ο κ. Τσίπρας είπε πως «για να θεραπεύσουμε τις φετινές αδικίες η δική μας κυβέρνηση θα προχωρήσει στην εξής ρύθμιση:

– Θα ανοίξει παράλληλο μηχανογραφικό ειδικά για τους υποψηφίους που δεν έχουν εισαχθεί στο Πανεπιστήμιο το 2021 λόγω της ΕΒΕ. Τα Τμήματα που πλέον θα είναι προσβάσιμα μέσω του ειδικού μηχανογραφικού σε αυτούς τους υποψήφιους είναι όσα δεν τους ήταν προσβάσιμα λόγω ΕΒΕ το 2021. Τα μόρια με τα οποία θα διεκδικήσουν πρόσβαση σε αυτά τα Τμήματα είναι τα μόρια που συνέλεξαν το 2021.

– Θα σεβαστούμε τον αριθμό των συνολικών θέσεων που διέθεσε η κυβέρνησή σας για το 2021. Δηλαδή τις 77.415 θέσεις. Όμως δεν θα αφήσουμε ούτε μία θέση κενή. Δεν θα κρυφτούμε πίσω από τις αποφάσεις των ιδρυμάτων για να κόψουμε νέες και νέους και αντί για 77.500 θέσεις να δώσουμε, όπως κάνετε εσείς, 50 ή 60 χιλιάδες θέσεις. Αφού η Πολιτεία κρίνει ότι οι θέσεις πρέπει να είναι 77.500 θα είναι 77.500. Εμείς δεν κλέβουμε στο ζύγι! Δεν θα κλέψουμε από τα νέα παιδιά ούτε μία θέση!

-Άρα λοιπόν: Τον Ιούλιο του 2022 ανοίγει παράλληλο ειδικό μηχανογραφικό αποκλειστικά για υποψηφίους του 2021, οι οποίοι στο μηχανογραφικό που άνοιξε τον Ιούλιο του 2021 δεν είχαν πρόσβαση σε κάποια Τμήματα λόγω ΕΒΕ και δεν εισήχθησαν σε κανένα Τμήμα. Συμπληρώνουν το νέο ειδικό μηχανογραφικό επιλέγοντας Τμήματα με σειρά προτίμησης.

-Ταυτόχρονα, για τους υποψήφιους που εισήχθησαν αλλά έπεσαν θύματα των στρεβλώσεων της ΕΒΕ και των συντελεστών βαρύτητας, θα παρέχεται δυνατότητα μεταγραφής σε ομοειδές τμήμα εφόσον τα συνολικά μόρια εισαγωγής του υποψηφίου είναι περισσότερα από αυτά του τελευταίου εισακτέου στο τμήμα που θέλει να μεταγραφεί».

Όπως είπε, «είναι μια πράξη προληπτικής αποκατάστασης της δικαιοσύνης». Τέλος, αναφερόμενος στους μαθητές τους χαρακτήρισε «θύματα μιας φανατισμένης και εμμονικής κυβέρνησης που νομίζει ότι διαλύοντας τη δημόσια παιδεία, θα εκδικηθεί τους πολιτικούς της αντιπάλους».

Προηγούμενο άρθροΚ. Μητσοτάκης: Η δημόσια εκπαίδευση να γίνει καταλύτης για συνολική πρόοδο και ανάπτυξη της χώρας
Επόμενο άρθροΠανελλαδικές: Λήγει αύριο η προθεσμία υποβολής των μηχανογραφικών